A megoldott probléma: Olyan segédmotoros hajtás kerékpárokhoz, amelynél káros anyag kibocsátás nincs.
Meghatározás: Közönséges kerékpár első kerekét légmotor hajtja, melynek működéséhez szükséges sűrített levegő a kerékpárra szerelt könnyű palackban van tárolva.
Bemutatás: Egy közönséges kerékpár első kereke el van látva szabadonfutóval, melyhez áttételen keresztül csatlakozik a légmotor. Teljesítménye 190 W, maximális forgatónyomatéka 11 Nm, súlya 0,7 kg (Innofluid). A működéshez szükséges sűrített levegő vékony alumínium falú, szénszálas műanyag erősítésű palackban van tárolva 300 bar nyomáson. A palackhoz nyomáscsökkentő szelep csatlakozik, amelynek kimenő oldalán a nyomás 6,3 bar. A légmotor működését a kormányra szerelt csap nyitásával-zárásával lehet szabályozni. A légmotor kenését az áramló sűrített levegővel bevitt olajköd biztosítja. A motorból eltávozó levegőben lévő olajat szűrő fogja fel. A kerékpárt pedállal szokványos módon hajtják, és amikor szükséges (emelkedőn, gyorsításnál, ellenszélben stb.) rákapcsolható kellő mennyiségű levegő a légmotorra, aminek következtében az első keréken keresztül érvényesül a segédmotoros hajtás. A tárolt légmennyiséggel sík terepen, szélmentes körülmények között, pedálozás nélkül 5 km távolság tehető meg.
Forrás: inventor.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése