Működési elve: A két
oldaltárcsa a központi főforgórész és a robbanótérfedél által határolt gyűrű
alakú robbanóteret a 120 fokra elhelyezett kisforgórészek osztják három
egyenlő részre. A dugattyú szerepét a főforgórészen 180 fokra elhelyezett két
lapát tölti be. A főforgórész tengelyén elhelyezett fogaskerék a három
kisforgórész tengelyén elhelyezett fogaskerekek által a kisforgórészek forgását
szinkronizálva, biztosítják a főforgórészen elhelyezett lapátok forgását, és a
lapát áthaladása után a robbanótér lezárását.
Az így
kialakított és minden oldalról zárt, kompresszió nélküli robbanótérben, a
fordulatonkénti hat ideális robbanás négyszeres energiája a főforgórészen
elhelyezett lapátokat (felváltva) folyamatosan forgatónyomaték alatt tartva
óriási teljesítmény és a nagy átmérő miatt, óriási nyomaték átadást biztosít.
Közel 100% hatásfokkal hasznosítva az ideális robbanás négyszeres energiáját.
A főforgórészen
a lapátok hátoldala forgás közben centrifugális ventilátorként működve a
csőtengelyen lévő furatokon keresztül folyamatosan kisnyomású, de nagy mennyiségű
friss levegőt fújnak át a motor belsején keresztül. Ez nem csak a teljes
belsőtér folyamatos léghűtését biztosítja, hanem a robbanóterek friss levegővel
való feltöltését is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése