Csuklós busz (Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla)

Az autóbusz egyidős az autóval. Amint az első autók megjelentek, a mérnökök máris nekiláttak a sok embert szállító buszok megépítésének. De fél évszázaddal később már érezhető volt, hogy a sima buszok túl kicsik az óriásira nőtt városokba. Valamit tenni kellett. Az angolok emeletes buszokat készítettek, mi magyarok pedig (Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla) feltaláltuk a csuklós buszt.
Nem könnyű feladat ilyen hosszú buszt tervezni. Először azzal próbálkoztak, hogy a buszokra utánfutót kapcsoltak, de ez nem vált be. Sok-sok munkával végül sikerült megoldani, hogy egy ilyen hosszú jármű elférjen a város szűkebb útjain. Ehhez kellett a csuklósítás, hiszen különben nem tudna kanyarodni. A magyar tervezők fogtak egy Ikarus 60-as buszt, levágták a farát, aztán ügyesen rászerelték egy másik busz hátsó részét. 1960-ban Budapesten elindulhatott az első csuklós busz, megelőzve a Mercedest és a világ összes nagy hírű járműgyárát. A buszból 267 darab készült, de mára sajnos egy sem maradt. Magyarország régebben híres volt a buszgyártásáról. Nemcsak nálunk, hanem külföldön is sokfelé jártak Ikarus buszok. De a régi járműveket akkoriban nem becsülték meg, nem gondoltak arra, hogy múzeumba küldjenek belőlük egyet-kettőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése