Csodálatos anyanyelvünk

Egy szó: „Csoda” és ahogyan ezt továbbképezzük, a hangokat jelentéseikkel egymásra építjük; igen, ez a csoda.

Az ábra talán nem teljes, ha bármit még beletennél, kérlek hozzászólásban írd meg! Köszönöm. (A többes számokat, a tárgy eseteket és birtokviszonyt kifejező variációkat kihagytam, mert azzal már túl átláthatatlan lenne.)

Csuklós busz (Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla)

Az autóbusz egyidős az autóval. Amint az első autók megjelentek, a mérnökök máris nekiláttak a sok embert szállító buszok megépítésének. De fél évszázaddal később már érezhető volt, hogy a sima buszok túl kicsik az óriásira nőtt városokba. Valamit tenni kellett. Az angolok emeletes buszokat készítettek, mi magyarok pedig (Rózsa László, Lassú Gábor és Színi Béla) feltaláltuk a csuklós buszt.
Nem könnyű feladat ilyen hosszú buszt tervezni. Először azzal próbálkoztak, hogy a buszokra utánfutót kapcsoltak, de ez nem vált be. Sok-sok munkával végül sikerült megoldani, hogy egy ilyen hosszú jármű elférjen a város szűkebb útjain. Ehhez kellett a csuklósítás, hiszen különben nem tudna kanyarodni. A magyar tervezők fogtak egy Ikarus 60-as buszt, levágták a farát, aztán ügyesen rászerelték egy másik busz hátsó részét. 1960-ban Budapesten elindulhatott az első csuklós busz, megelőzve a Mercedest és a világ összes nagy hírű járműgyárát. A buszból 267 darab készült, de mára sajnos egy sem maradt. Magyarország régebben híres volt a buszgyártásáról. Nemcsak nálunk, hanem külföldön is sokfelé jártak Ikarus buszok. De a régi járműveket akkoriban nem becsülték meg, nem gondoltak arra, hogy múzeumba küldjenek belőlük egyet-kettőt.